foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Καλώς ήρθατε στο διαδικτυακό τόπο του σχολείου μας, ο οποίος φιλοδοξεί να αποτελέσει το συνδετικό κρίκο με τους γονείς των μαθητών/τριών μας αλλά και την ευρύτερη κοινωνία. Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός και μέσα από την περιήγηση σας στις ιστοσελίδες του, θα έχετε την ευκαιρία να ενημερώνεστε για τα δρώμενα σε αυτό και να αντλείτε χρήσιμες πληροφορίες. Καλή περιήγηση...

101ο Δ.Σ. Θεσσαλονίκης

"Η γνώση είναι δύναμη..."

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
ΚΔΤΤΠΠΣ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Ώρα

Οι μαθητές/τριες του Β1 θέλοντας να τιμήσουν την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου δανείστηκαν αγαπημένα βιβλία από τη βιβλιοθήκη της τάξης και του σχολείου και σας τα παρουσιάζουν παρακάτω μέσω ενός εργαλείου του Web 2.0 που ονομάζεται padlet. Κάθε μαθητής/τρια έγραψε την πλοκή του βιβλίου και τι ήταν εκείνο που του άρεσε περισσότερο διαβάζοντάς το.

Για να διαβάσετε τις βιβλιοπαρουσιάσεις των παιδιών πατήστε πάνω στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://padlet.com/natasalekka3/gc4f94hhx53r

Λίγα λόγια για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής δημιουργεί το μήνυμα και την αφίσα που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με στόχο να τονιστεί η αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρυνθεί η διεθνής συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2023, το υλικό του εορτασμού ανέλαβε το Ελληνικό Τμήμα. Το μήνυμα γράφτηκε από τον συγγραφέα Βαγγέλη Ηλιόπουλο. Η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από την εικονογράφο Φωτεινή Στεφανίδη.

Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Είμαι ένα βιβλίο.

Είσαι ένα βιβλίο.

Όλοι είμαστε βιβλία.

 

Η ψυχή μου είναι η ιστορία που αφηγούμαι.

Κάθε βιβλίο έχει τη δική του ιστορία να πει.

 

Μπορεί να φαινόμαστε εντελώς διαφορετικά –

άλλα μεγάλα, άλλα μικρά,

άλλα πολύχρωμα, άλλα μαυρόασπρα,

άλλα με λίγες σελίδες κι άλλα με πολλές.

 

Μπορεί να συμφωνούμε ή να λέμε εντελώς διαφορετικά πράγματα.

Όμως αυτή είναι η ομορφιά μας.

Θα ήταν πολύ βαρετό να ήμασταν όλα ίδια.

 

Καθένα μας είναι μοναδικό.

Και καθένα από εμάς έχει το δικαίωμα να το σέβεσαι,

να το διαβάζεις χωρίς προκαταλήψεις,

να έχει τη θέση του στη βιβλιοθήκη σου.

 

Μπορείς να έχεις τις απόψεις σου για εμένα.

Μπορείς να ερευνάς, να κρίνεις και να σχολιάζεις ό,τι διαβάζεις.

 

Μπορείς να με βάλεις πίσω στο ράφι

ή να με κρατήσεις σφιχτά στην αγκαλιά σου

και να ταξιδέψουμε μαζί πολύ μακριά.

 

Αλλά ποτέ μην αφήσεις κάποιον να με πετάξει

ή να με διώξει σε άλλο ράφι.

Ποτέ μη ζητήσεις την καταστροφή μου

ή μην επιτρέψεις σε κάποιον να με καταστρέψει.

 

Κι αν έρθει κάποιο βιβλίο από άλλο ράφι στο δικό σου,

γιατί κάποιος ή κάτι το έδιωξε μακριά,

κάνε χώρο.

Αν πας λίγο πιο κει, χωράει δίπλα σου.

 

Προσπάθησε να νιώσεις όπως νιώθει.

Κατάλαβέ το. Προστάτεψέ το.

Μπορεί να βρεθείς εσύ στη θέση του αύριο.

 

Γιατί κι εσύ είσαι ένα βιβλίο.

Όλοι είμαστε βιβλία.

 

Έλα, φώναξέ το δυνατά, ώστε να το ακούσουν όλοι:

«Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με».

Τη Δευτέρα 6 Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δράσεις για την παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας. Οι μαθητές/τριες του Β1 συζήτησαν το θέμα του σχολικού εκφοβισμού, αναγνώρισαν τα σημάδια που υποδηλώνουν ότι ένα παιδί τον υφίσταται και συμπέραναν την αξία του διαλόγου και τη σημασία του να μιλάνε μόλις νιώσουν ότι βιώνουν σχολικό εκφοβισμό. Στο τέλος, οι μαθητές /τριες έγραψαν τα δικά τους μηνύματα δημιουργώντας τους δικούς τους διαλόγους, οι οποίοι με τη βοήθεια της δασκάλας τους κας Λέκκα Αναστασίας ζωντάνεψαν μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος scratch.

Παρακάτω μπορείτε να περιηγηθείτε στα έργα των μαθητών /τριων πατώντας πάνω στους συνδέσμους.

https://scratch.mit.edu/projects/818720804

https://scratch.mit.edu/projects/818725282

https://scratch.mit.edu/projects/818728124

https://scratch.mit.edu/projects/818730663

https://scratch.mit.edu/projects/818734394

https://scratch.mit.edu/projects/818737010

https://scratch.mit.edu/projects/818738517

https://scratch.mit.edu/projects/818947409

https://scratch.mit.edu/projects/819607548

https://scratch.mit.edu/projects/819613494

https://scratch.mit.edu/projects/819617708

https://scratch.mit.edu/projects/819620743

https://scratch.mit.edu/projects/819624693

https://scratch.mit.edu/projects/820081187

https://scratch.mit.edu/projects/819628373

https://scratch.mit.edu/projects/820047230

https://scratch.mit.edu/projects/820334565

https://scratch.mit.edu/projects/818732613

Οι μαθητές/τριες των Β1 και Β2 τάξεων, με τη βοήθεια των δασκάλων τους, κα. Λέκκα Αναστασίας και κα. Ζάχου Ευανθίας, στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας, έφτιαξαν τα παρακάτω παραμύθια με τίτλο, αρχή, μέση και τέλος.

Το καθένα παραμύθι ήταν εργασία στην 7η ενότητα της γλώσσας και έπρεπε να περιέχει τις παρακάτω λέξεις: άμαξα, βαρέλι, βιολί, νησί, πειρατής, ήλιος, διαμάντι, πυξίδα, παπαγάλος, νάνος.

 Αρχικά οι μαθητές/τριες προσπάθησαν να συνδέσουν τις λέξεις μεταξύ τους και να ανακαλύψουν τις σχέσεις μεταξύ των προσώπων και των αντικειμένων. Στη συνέχεια το παραμύθι άρχισε να διατυπώνεται προφορικά με τη βοήθεια όλων. Παράλληλα με την προφορική του διατύπωση γινόταν συγχρόνως και η γραπτή του παραγωγή από τη δασκάλα στον πίνακα της τάξης.  Στο τέλος, έγινε η εικονογράφηση του από τους μαθητές με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού των εικαστικών, κ. Γαλανού Πηνελόπης.

Ελπίζουμε να το απολαύσετε διαβάζοντάς το, όπως το απολαύσαμε κι εμείς δημιουργώντας το!

 

Β1 - Ο πειρατής και το διαμάντι

Β2 - Ο πειρατής και το χρυσό βιολί

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης του σχολείου μας στο πρώτο τρίμηνο, ασχολήθηκαν με τη θεματική του, «Ζω καλύτερα - Ευ ζην», υποθεματική, «Ασφάλεια και Πρόληψη» και δούλεψαν το πρόγραμμα, «Με τα συναισθήματα παρέα, περνάμε πιο ωραία!».

Το πρόγραμμα μας είναι βασισμένο στο σχέδιο προγράμματος του ΙΕΠ, «Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω».

«Ο νταής του σχολικού», είναι ένα παραμύθι, το οποίο οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων (Β΄1 και Β΄2) άκουσαν, είδαν στον υπολογιστή μας, συζήτησαν και σχολίασαν τις συμπεριφορές των ηρώων και στο τέλος έφτιαξαν ένα κόμικ, με θέμα το παραμύθι αυτό. Έτσι δημιουργήθηκαν δύο κόμικς, ένα για κάθε τμήμα.

B1 erg 21 22B2 erg 21 22

Τα κόμικς αυτά έγιναν δύο όμορφες ταινίες για να μπορούμε να τις απολαμβάνουμε όλοι, στην ιστοσελίδα του σχολείου μας!

Πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους:

Ο νταής του σχολικού - Εργ. Δεξιοτήτων Β΄1 (21 22)

Ο νταής του σχολικού - Εργ. Δεξιοτήτων Β΄2 (21 22)

Τέλος, στα πλαίσια του ίδιου προγράμματος και με τη βοήθεια της δασκάλας των εικαστικών κ. Μαρίας Γιαλουράκη, δημιουργήσαμε μία αφίσα για κάθε τμήμα, με τη Μιμή την Κουταλαυτού, (ηρωίδα εκπαιδευτικού σεναρίου  για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού) στην οποία οι μαθητές/τριες, αφού έγραψαν τα συναισθήματά τους σε μικρά σημειώματα τα κόλλησαν πάνω στην αφίσα.

 

Η δασκάλα του Β΄1 : Χαρά Μητσιοπούλου

Η δασκάλα του Β΄2 : Αντιγόνη Μαμαλιόγκα

2024 Copyright 101ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Rights Reserved